Založ si blog

Memento mori. . . (Pamätaj na smrť. . . )

Prišiel čas v roku, keď aj lístie smutno padá zo stromov – chystajúcich sa k odpočinku. Je jeseň… A nielen nebo plače, roniac svoje slzy kropí vychladnutú zem… Prišiel čas, keď si viac ako inokedy počas roka uvedomujeme vlastnú pominuteľnosť. Čas, keď spomíname na všetkých, ktorí nás predišli do večnosti a cítime, že aj náš život smeruje k tejto méte… Je čas na zamyslenie… Nie nad tým, kto a prečo nám chýba… Je čas zamyslieť sa nad sebou samým… Memento mori – báseň, ktorá možno osloví všetkých, ktorí sa nevedia zmieriť s tým, že ich niekto predbehol na ceste k cieľu… Túto báseň venujem osobe, ktorá pre mňa veľa znamenala – môjmu už zosnulému krstnému otcovi, Júliusovi Mariánovi R. z Turzovky. Báseň napísaná v deň jeho pohrebu,  je priamou rečou odchádzajúceho k pozostalým v čase, keď smútia, že ich už opustil navždy… Memento mori…

Zahučali hory
a smútočný chorál znie turzovským lesom.
Vy, moji blízky, prišli ste dnes za mnou,
no ja už pri vás nie som.
Nádherný pohľad je však na vás
a môj rodný kraj – odtiaľto z hora.
Neopúšťam toto všetko,
no teraz ma večná Láska k sebe volá…
Vraciam sa domov…
privinula si ma matka zem k svojej hrudi…
Tešte sa však so mnou!
Som tam, odkiaľ aj pre vás radosť prúdi.
Nebudete viac počuť môj hlas,
cítiť dotyk rúk a vidieť môjho tela kroky…
Ďakujem však vám všetkým
– za vašu lásku, radosť a prekrásne roky.
Utrite slzy a tešte sa!
Verím, aj keď neviem ešte kedy,
raz určite sa stretneme
– s nekonečnou Láskou – v nebi…

odkaz na báseň: všetko čo mám si ty…

Láska je. .. !

14.02.2014

Láska nemá žiadny rozmer, je nezávislá, neúplatná a bez obmedzení… Okupuje každý priestor, existenciu života tvorí a aj mení… Láska je symbiotický mikrokozmos žijúci v každom z nás… Cítiš ju ako radosť – ale aj ako bolesť v hrudi, keď trápiš sa pre Lásku a srdce spaľuje ti mráz… Láska je však aj svetlom v tme, keď tápeš bludiskom a [...]

piktogramy 18.

25.09.2013

Matke – Matkám. . .

01.09.2013

Pod srdcom nosíš odkaz génov Lásky predkov z minulosti pre budúcnosť našu… Počaté túžby s láskou z lásky tvoriace súčasnosť prítomne v nás krajšiu… S tlkotom malého srdca vo veľkom srdci tvojom, nádej vo viere v život bude stále v ľudstve tlieť… Bez teba by som ani ja nebol – stvorený pre Lásku… Vďaka Ti za možnosť, ktorú [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

hermanAV

bláznivý rojko a nestarnúci romantik - snívajúci, s hlavou niekde v oblakoch, avšak prinútený vekom a skúsenosťami, stáť nohami pevne na zemi... grafik, básnik, prozaik - hermanAV

Štatistiky blogu

Počet článkov: 63
Celková čítanosť: 308161x
Priemerná čítanosť článkov: 4891x

Autor blogu